Angrerett og retur
Angrerett og retur
Hos Essential Home ønsker vi at du skal være trygg og fornøyd med ditt kjøp. Dersom du av en eller annen grunn ikke er tilfreds med varen, eller oppdager feil eller mangler, tilbyr vi en ryddig og rettferdig retur- og refusjonsprosess i henhold til norsk lov.
Angrerett
I henhold til angrerettloven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottok varen. For å benytte angreretten gjelder følgende vilkår:
-
Varen må være ubrukt og i samme stand som da du mottok den
-
All originalemballasje må være intakt
-
Returfrakt dekkes av deg som kunde, med mindre varen er feil levert eller har en mangel
For å benytte angreretten, ta kontakt med oss på post@essentialhome.no for videre informasjon om returprosessen. Før retur kan leveres eller sendes tilbake, må Essential Home alltid kontaktes på forhånd for godkjenning og videre instruksjoner. Returer som sendes uten forhåndsavtale kan bli returnert til avsender.
Angreskjema
Du kan laste ned vårt angreskjema her: Angreskjema
Skjemaet må fylles ut og legges ved når varen sendes i retur.
Unntak fra angreretten
Angreretten gjelder ikke for:
-
Tilpassede eller spesialbestilte varer
-
Produkter som er skadet som følge av feil bruk eller manglende vedlikehold
Reklamasjon
Dersom du oppdager feil eller mangler på produktet, har du rett til å reklamere i henhold til norsk kjøpslov.
-
Reklamasjonsfristen er 2 år fra kjøpsdato
-
For produkter med forventet lengre levetid gjelder 5 års reklamasjonsfrist
-
Ta kontakt med oss så snart som mulig etter at feilen oppdages
Ved godkjent reklamasjon vil vi, avhengig av sak, tilby reparasjon, erstatning, prisavslag eller full refusjon.
Ved transportskader
Dersom varen er skadet under transport, er det svært viktig at sjåføren noterer skaden på fraktbrevet ved levering. Dette er nødvendig for videre behandling av saken. Følg disse stegene:
-
Ta bilder av emballasjen før du åpner den
-
Ikke kast emballasjen, da varen kan måtte returneres i original emballasje
-
Ta bilder av produktet etter åpning for å dokumentere skaden
-
Send all dokumentasjon, inkludert bilder og gjerne bilde av fraktbrevet med merknad, til post@essentialhome.no så raskt som mulig
God dokumentasjon er avgjørende for rask og korrekt behandling av saken.
Hvordan gå frem for retur eller refusjon
Kontakt oss
Send en e-post til post@essentialhome.no med ordrenummer, en kort beskrivelse av saken og eventuelle bilder dersom det gjelder reklamasjon eller skade.
Pakk produktet forsvarlig
Sørg for at varen er godt beskyttet under transport for å unngå ytterligere skade.
Send varen i retur
Du vil få informasjon om returadresse og videre prosess. Dersom varen må transporteres med Bring, vil vi bestille returfrakt. Transportør vil da avtale opphenting direkte med deg.
Når vi mottar og godkjenner varen, behandles refusjonen så raskt som mulig. Refusjon skjer via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet.
Trenger du hjelp?
Har du spørsmål eller trenger hjelp med angrerett, retur eller reklamasjon, er du velkommen til å kontakte oss på post@essentialhome.no – vi hjelper deg gjerne.
Merk
Spesialbestillinger og skreddersydde produkter omfattes ikke av angreretten, med mindre produktet har en dokumentert produksjonsfeil.
